Co powinno znaleźć się w Twoim GTM?

Planujesz wdrożenie GTM? Słusznie 🙂

Zanim zaczniesz, musisz przemyśleć kilka rzeczy. Najważniejsza to – co chcesz mierzyć i jakie tagi chcesz wdrożyć.

Przed wdrożeniem potrzebna będzie Ci:

  • lista tagów do wdrożenia
  • lista tagów, kodów, zdarzeń do przeniesienia z kodu strony do GTM
  • lista zdarzeń (nowych i starych), które chcesz mierzyć

Resztę powinien zaproponować specjalista GTM, któremu zlecisz wdrożenie.

Jakie rzeczy powinieneś mieć wdrożone w GTM na Twojej stronie? Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze zależy od tego, czy reklamujesz swoją stronę i przy użyciu jakich narzędzi.

Poniżej lista tagów do wdrożenia koniecznie oraz lista tagów, które należy wdrożyć, jeśli reklamujesz się przy użyciu Google Ads lub Facebook Ads.

Tagi podstawowe:

  • tag Google Analytics
  • zdarzenia Google Analytics takie jak
    • mierzenie formularzy
    • mierzenie kliknięć w email
    • mierzenie skopiowania emaila
    • mierzenie kliknięć w numer telefonu
    • mierzenie odkryć nr telefonu jeśli jest ukryty
    • mierzenie scrollowania, jeśli masz długie artykuły lub strona to onepager
    • mierzenie kopiowania treści
    • mierzenie dodań produktu do koszyka
    • mierzenie pobrań plików
    • mierzenie pobrań programów
    • mierzenie kliknięć w linki (lub przyciski) wychodzące
  • mierzenie transakcji (lub całe ecommerce lub enhanced ecommerce, które mieści w sobie wiele tagów)
  • Hotjar, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o swoich użytkownikach

Tagi Google Ads

  • Tag łączący konwersje
  • Tag remarketingowy (w tym remarketing dynamiczny)
  • konwersje (wybrane z listy powyżej, np transakcje, wysyłki formularza, pobranie plików) – zdarzenia, które są najistotniejsze dla Twojej działalności

Tagi Facebook Ads

Wdrożenie innych tagów zależy od profilu Twojej działalności i narzędzi, z których korzystasz.