Jak podpiąć konwersje Google Ads w Google Tag Manager? Na początku chciałabym wprowadzić podział na dwa rodzaje konwersji:
- transakcja mająca wartość i unikalny identyfikator,
- cała reszta jak np. formularz kontaktowy, pobranie pliku, kliknięcie w telefon lub coś innego, co nie jest transakcją
Jeśli chcesz wdrożyć konwersję Google Ads, która zawiera dane o transakcji, czyli wartość i identyfikator, instrukcję znajdziesz w tym wpisie: konwersja Google Ads – transakcja.
Jeśli jako konwersję chcesz wdrożyć jakieś inne zdarzenie, ogólną ścieżkę postępowania znajdziesz poniżej. Co będzie Ci potrzebne zanim zaczniesz ustawiać tag:
- kod konwersji Google Ads, a w zasadzie identyfikator konwersji i etykieta konwersji. Kod wygenerujesz na koncie Google Ads.
- reguła – informacja dla GTM, kiedy ma uruchomić tag. I tutaj w zależności od tego, co chcesz mierzyć, reguły będą różne. Jeśli chcesz mierzyć wysyłki formularzy, musisz utworzyć regułę dotyczącą wysyłki formularza. Metod na to jest co najmniej kilka. Dla każdej strony internetowej ustawienie tego typu reguły może być nieco inne. Jeśli chciałbyś mierzyć kliknięcie w przycisk, kliknięcie w link, klikniecie w telefon lub np. skopiowanie jakiejś treści, to reguły również będą różne.
Jak wygląda ustawianie tagu:
- Dodaj nowy tag
- wybierz typ tagu Google Ads – śledzenie konwersji
- z kodu konwersji, który został przez Ciebie wygenerowany na koncie Google Ads skopiuj identyfikator konwersji i etykietę konwersji
- Wklej identyfikator i etykietę konwersji do tagu
- dodaj regułę (*to jest ten moment, kiedy reguła dla każdej z zaplanowanych przez Ciebie konwersji może być inna) i zapisz
- przetestuj (uruchom tryb podglądu, wejdź na stronę, odśwież, wykonaj działanie uruchamiające konwersję, sprawdź, czy tag się uruchomił. Jeśli strona za szybko się przeładowała i nie zdążyłeś zauważyć, zainstaluj na Chrome wtyczkę Tag Assistant for Conversions Beta i sprawdź jeszcze raz)
- opublikuj kontener.
Aby zliczanie konwersji działało poprawnie musisz ustawić również tag remarketingowy Google Ads oraz tag łączący konwersje.