Wdrożenie Google Tag Manager

W jaki sposób wdrożyć Google Tag Manager na stronie internetowej?

Wdrożenie GTM sprowadza się do umieszczenia w kodzie strony dwóch części kodu GTM, który dostajemy zaraz po założeniu konta GTM – jedną w sekcji <head> drugą w sekcji <body>.

O pomoc w umieszczeniu tego kodu na stronie możemy poprosić programistę, ale większość stron, umożliwia wdrożenie GTM za pomocą odpowiednich wtyczek lub sekcji w CRM.

Nie jest to trudne zadanie, ale jeśli boisz się, że zrobisz to niepoprawnie, lub masz wątpliwość, jaki sposób będzie najlepszy, zapraszam do kontaktu.

Popularne CMSy i sklepy (WordPress, Woocomerce, Shoper, Prestashop) dysponują odpowiednimi pluginami, dzięki którym poprawne wdrożenie GTM nie jest trudne. Zazwyczaj wystarczy w ustawieniach wtyczki dodać identyfikator GTM.

Kolejnym krokiem jest dodanie do Google Tag Managera odpowiednich tagów, dzięki którym analityka na Twojej stronie będzie możliwa. Tak na prawdę dopiero to jest sednem wdrożenia GTM – tagi. Warto zaplanować, co będzie nam potrzebne, jakie kody chcemy umieścić, co chcemy śledzić i mierzyć.

Najpopularniejsze i konieczne tagi GTM to:

  • Tag Google Analytics – UA i GA4
  • Pixel Facebooka wraz z konwersjami i mierzeniem sprzedaży
  • Ecommerce (Google Analytics), który można wdrożyć na kilka sposobów, bo od niedawna mamy nowość – Google Analytics 4, który wymaga osobnego wdrożenia tagów
  • Zdarzenia Google Analytics i Google Analytics 4
  • Konwersje Google Ads i tag remarketingowy
  • inne, jeśli korzystasz z dodatkowych narzędzi śledzących.

Jeśli potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu GTM w postaci np. konsultacji, całościowego wdrożenia lub migracji do GA4, wyślij maila. Zobaczymy jak mogę Ci pomóc 🙂