Tag łączący konwersje – co to jest?

Tag łączący konwersje, to tag w GTM, który potrafi powiązać kliknięcia w reklamę użytkowników przeglądarki Safari z konwersją, która nastąpi później niż 24h od kliknięcia.

Dlaczego tag łączący konwersje jest potrzebny?

Cały problem związany jest z tym, że przeglądarka Safari, trzyma pliki cookis powiązane z kliknięciem w reklamę stosunkowo krótko, bo 24h. Dzieje się tak w wyniku prowadzenia przez Apple ITP czyli Intelligent Tracking Prevention. W związku z czym, nie wszystkie konwersje Google Ads byłyby poprawnie przypisywane do kampanii. W zasadzie nie byłyby przypisywane w ogóle, ponieważ system nie wiedziałby, że dana konwersja została zrealizowana dzięki kampanii. Google postanowiło rozwiązać ten problem. Wdrożenia oparte o gtag, czyli najnowszą wersję kodów remarketingowych i kodów konwersji Google Ads, radzą sobie z poprawnym przypisaniem konwersji. W przypadku wdrożeń GTM potrzebny jest dodatkowy tag – tag łączący konwersje.

Jak działa tag łączący konwersje?

Tag łączący konwersje automatycznie wykrywa informacje o kliknięciu w reklamę i zapisuje je we własnych plikach cookie w Twojej domenie. Następnie, jeśli ma miejsce konwersja, tag właściwie przypisuje ją do kliknięcia w reklamę, nawet po 24 godzinach.

Wdrożenie konwersji Google Ads to 3 tagi w GTM

  1. tag z kodem remarketingowym
  2. tag z kodem konwersji Google Ads
  3. tag łączący konwersje

Jak utworzyć tag łączący konwersje w GTM?

  1. wejdź w sekcję „tagi”
  2. utwórz nowy tag poprzez kliknięcie przycisku „Nowy”
  3. wybierz z listy Tag łączący konwersje
  1. nadaj mu nazwę
  2. wybierz regułę „All pages” / „Wszystkie strony”
  3. zapisz
  4. opublikuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *