Tag łączący konwersje – co to jest?

Tag łączący konwersje, to tag w GTM, który potrafi powiązać kliknięcia w reklamę użytkowników przeglądarki Safari z konwersją, która nastąpi później niż 24h od kliknięcia.

Dlaczego tag łączący konwersje jest potrzebny?

Cały problem związany jest z tym, że przeglądarka Safari, trzyma pliki cookis powiązane z kliknięciem w reklamę stosunkowo krótko, bo 24h. Dzieje się tak w wyniku prowadzenia przez Apple ITP czyli Intelligent Tracking Prevention. W związku z czym, nie wszystkie konwersje Google Ads byłyby poprawnie przypisywane do kampanii. W zasadzie nie byłyby przypisywane w ogóle, ponieważ system nie wiedziałby, że dana konwersja została zrealizowana dzięki kampanii. Google postanowiło rozwiązać ten problem. Wdrożenia oparte o gtag, czyli najnowszą wersję kodów remarketingowych i kodów konwersji Google Ads, radzą sobie z poprawnym przypisaniem konwersji. W przypadku wdrożeń GTM potrzebny jest dodatkowy tag – tag łączący konwersje.

Jak działa tag łączący konwersje?

Tag łączący konwersje automatycznie wykrywa informacje o kliknięciu w reklamę i zapisuje je we własnych plikach cookie w Twojej domenie. Następnie, jeśli ma miejsce konwersja, tag właściwie przypisuje ją do kliknięcia w reklamę, nawet po 24 godzinach.

Wdrożenie konwersji Google Ads to 3 tagi w GTM

  1. tag z kodem remarketingowym
  2. tag z kodem konwersji Google Ads
  3. tag łączący konwersje

Jak utworzyć tag łączący konwersje w GTM?

  1. wejdź w sekcję „tagi”
  2. utwórz nowy tag poprzez kliknięcie przycisku „Nowy”
  3. wybierz z listy Tag łączący konwersje
  1. nadaj mu nazwę
  2. wybierz regułę „All pages” / „Wszystkie strony”
  3. zapisz
  4. opublikuj

Nie znaleziono tagu łączącego konwersje w kontenerze.

Takie powiadomienie często, jeśli nie zawsze, pojawia się w Google Tag Manger, nawet gdy taki tag mamy dodany do kontenera. Co to oznacza i czy na pewno coś jest zrobione źle? Nie. To błąd w tłumaczeniu. Jeśli przełączymy się na język angielski to treść powiadomienia brzmi „Conversion Linker tag found in container.”. Jeśli masz dodany tag łączący konwersje, to wszystko jest ok. Możesz upewnić się zmieniając na chwilę język.