Planujesz wdrożenie GTM? Słusznie 🙂
Zanim zaczniesz, musisz przemyśleć kilka rzeczy. Najważniejsza to – co chcesz mierzyć i jakie tagi chcesz wdrożyć.
Przed wdrożeniem potrzebna będzie Ci:
- lista tagów do wdrożenia
- lista tagów, kodów, zdarzeń do przeniesienia z kodu strony do GTM
- lista zdarzeń (nowych i starych), które chcesz mierzyć
Resztę powinien zaproponować specjalista GTM, któremu zlecisz wdrożenie.
Jakie rzeczy powinieneś mieć wdrożone w GTM na Twojej stronie? Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze zależy od tego, czy reklamujesz swoją stronę i przy użyciu jakich narzędzi.
Poniżej lista tagów do wdrożenia koniecznie oraz lista tagów, które należy wdrożyć, jeśli reklamujesz się przy użyciu Google Ads lub Facebook Ads.
Tagi podstawowe:
- tag Google Analytics
- zdarzenia Google Analytics takie jak
- mierzenie formularzy
- mierzenie kliknięć w email
- mierzenie skopiowania emaila
- mierzenie kliknięć w numer telefonu
- mierzenie odkryć nr telefonu jeśli jest ukryty
- mierzenie scrollowania, jeśli masz długie artykuły lub strona to onepager
- mierzenie kopiowania treści
- mierzenie dodań produktu do koszyka
- mierzenie pobrań plików
- mierzenie pobrań programów
- mierzenie kliknięć w linki (lub przyciski) wychodzące
- mierzenie transakcji (lub całe ecommerce lub enhanced ecommerce, które mieści w sobie wiele tagów)
- Hotjar, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o swoich użytkownikach
Tagi Google Ads
- Tag łączący konwersje
- Tag remarketingowy (w tym remarketing dynamiczny)
- konwersje (wybrane z listy powyżej, np transakcje, wysyłki formularza, pobranie plików) – zdarzenia, które są najistotniejsze dla Twojej działalności
Tagi Facebook Ads
- pixel Facebooka
- konwersje (jw)
Wdrożenie innych tagów zależy od profilu Twojej działalności i narzędzi, z których korzystasz.