Konwersje Google Ads w sklepach Shoper

Sklepy internetowe oparte na platformie Shoper mają bardzo dobre warunki do poprawnego wdrożenia analityki – czy to Ecommerce Google Analytics czy też konwersji Google Ads.

Istnieją co najmniej 4 sposoby na podpięcie konwersji Google Ads w sklepie postawionym na Shoperze:

  • w szablonie
  • w integracjach własnych w panelu Shopera
  • poprze z GTM (co najmniej 2 metody)

Jak podpiąć konwersje Google Ads w sklepie Shoper poprzez GTM?

  1. Na stronie trzeba mieć poprawnie wklejony kod kontenera GTM (np. w Integracjach własnych),
  2. w GTM należy utworzyć zmienne niestandardowe (lub zmienne warstwy danych, jeśli zdecydujemy się korzystać z shopLayer, czyli warstwy danych Shopera) z wartością transakcji i identyfikatorem transakcji,
  3. w GTM należy utworzyć regułę uruchamiającą tag konwersji na stronie podziękowania za zamówienie – będzie to strona zawierająca w adresie url ciąg znaków /basket/done. Warto zaczekać, aż elementy w datalayer się pojawią, dlatego cała reguła powinna dotyczyć dostępności elementu DOM oraz Page URL zawierającego basket/done
GTM - Reguła Element DOM dostępny
  1. w GTM należy utworzyć tag konwersji Google Ads w którym uzupełniamy identyfikator konwersji, etykietę konwersji (znajdziemy je w panelu Google Ads po utworzeniu odpowiedniej konwersji) oraz wartość i identyfikator zamówienia, które zostaną utworzone w GTM.

Zmienne z wartością i id zamówienia

Wersja pierwsza – jeśli skorzystamy z shopLayer zmienne będą mieć postać:

ecommerce.purchase.actionField.revenue

i

ecommerce.purchase.actionField.id

Poniżej screen dla wartości transakcji. Dla ID będzie to zmienna analogiczna.

Wersja druga to utworzenie zmiennych niestandardowych. W przypadku Shopera będzie to „przechwycenie” danych z shopLayer. Uwaga, poniższy numer elementu tablicy może nie działać – jeśli shoper poprzesuwa elementy w swojej warstwie danych, to musimy się dostosować i wpisać odpowiedni numerek. Jest to do sprawdzenia „doświadczalnie”.

Typ zmiennej to „Niestandardowy kod JavaScript”, a jej zawartość to:

function(){
var table = shopLayer[3];
return table['ecommerce']['purchase']['actionField']['revenue'];
}

Dla ID zamówienia analogicznie, kod będzie wyglądał następująco:

function(){
var table = shopLayer[3];
return table['ecommerce']['purchase']['actionField']['id'];
}

Konfiguracja całego tagu konwersji Google Ads na Shoper

Będzie ona wyglądać tak:

Uwaga na koniec – nie zapomnij utworzyć również Tagu łączącego konwersje, który zapewni poprawne zliczanie liczby konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *