Wdrożenie Google Tag Manager na Shoperze jest proste – obie części kodu GTM wklejamy w Integracjach własnych w panelu administracyjnym sklepu.
Należy wejść w Konfiguracja -> Integracje -> Integracje własne i pierwszą część kodu GTM wkleić w polu dotyczącym <head>, a drugą w polu dotyczącym <body>. Proces ten jest dobrze opisany w supporcie Shopera.
Uwaga: nie wyłączaj integracji Google Analytics, ponieważ wtedy przestanie działać zliczanie transakcji. Jeśli chcesz wdrożyć zliczanie konwersji poprzez GTM, sprawdź najpierw, jakie dane GTM zobaczy, ponieważ nie jest to oczywiste.
Sklepy na Shoperze mają podpięty Google Tag Manager do celów Shopera (jakbyś się zastanawiał skąd u Ciebie w sklepie GTM, to ten shoperowy to GTM-T68LWS). Z informacji które są w ich DataLayer, a właściwie ShopLayer możesz skorzystać, jednak nie jest to takie proste. Jest kilka metod aby je pobrać, np. pobranie całej tablicy do zmiennej:
function(){ return shopLayer; }
lub pobranie poszczególnych jej elementów jak na przykład wartość transakcji:
function(){ var table = shopLayer[3]; return table['ecommerce']['purchase']['actionField']['revenue']; }
Edit: warto sprawdzić na swoim przypadku, czy to będzie 3 czy 2 (czy jeszcze inny) element tablicy.
Te dane można wykorzystać na przykład do podpięcia konwersji Google Ads w sklepie postawionym na shoperze.
Shoper ma dobrze wdrożony Ecommerce, więc wdrażanie GTM na siłę nie jest dobrym pomysłem, chyba, że dokładnie wiesz co chcesz w ten sposób osiągnąć. Jeśli nie wiesz, napisz do mnie maila, może pomogę Ci urozmaicić plany związane z GTM na Shoperze.