Co to jest Google Tag Manager?

Google Tag Manager to narzędzie, dzięki któremu na naszą stronę internetową w prosty sposób możemy wklejać różnego rodzaju kody.

Jeśli posiadasz stronę internetową, w którymś momencie zajdzie konieczność wklejenia na nią m.in kodów:

  • Google Analytics
  • Zdarzeń Google Analytics
  • modyfikacji śledzenia Analytics
  • pixela Facebook
  • konwersji Facebook
  • konwersji Google Ads
  • remarketingu Google Ads
  • Hotjar
  • Yandex Metrica

itd. Listę możną rozbudowywać długo.

Google Tag Manager posłuży do utrzymania porządku w tych kodach, i co najważniejsze, do szybszego wdrażania ich na stronę. Co to znaczy „szybszego”? Częstym problemem jest dostępność programisty lub długi czas oczekiwania na wprowadzenie zmian przez nasz dział IT lub webmastera.

Gdy mamy GTM wklejenie kodów z powyższej listy z reguły będzie dużo szybsze, niż gdybyśmy musieli korzystać z pomocy programisty. Programista będzie jednak potrzebny, przynajmniej na samym początku.

Gdy założymy konto GTM i otrzymamy kod kontenera, ktoś, najczęściej nasz programista, będzie musiał wdrożyć go na stronę. Jeśli posiadamy stronę na jakimś ogólnie dostępnym CMS, często GTM będziemy mogli wdrożyć sami, np. przy pomocy dedykowanej do tego wtyczki.

Co daje Google Tag Manager?

  • kontrolę,
  • porządek,
  • szybsze tempo wprowadzania zmian,
  • sprawne wyłączanie kodów, gdy nie są już potrzebne.