Odpowiedź na pytanie jak umieścić Google Tag Manager na stronie brzmi: zależy na jakiej. Wersja zawsze właściwa dotycząca instalacji kodu GTM na stronie to umieszczenie pierwszej części kodu w sekcji <head> i drugiej części kodu w sekcji <body> o czym jesteśmy informowani w momencie założenia konta GTM:
Większość stron, które nie są dedykowanymi rozwiązaniami posiada jednak wtyczki lub integracje, które ułatwiają wklejenie kodu na stronę. Wdrożenie GTM na poszczególnych z nich jest nieco inne.
Jeśli wersja opisana na samej górze nie wydaje Ci się najlepsza, poniżej znajdziesz kilka przykładów:
- Jak zainstalować GTM na WordPressie (i Woocomerce)
- Jak zainstalować GTM PrestaShop
- Jak zainstalować GTM na Shoperze
Inne sklepy i CRM z reguły mają swoje dedykowane wtyczki. Te informacje na pewno znajdziesz na stronach supportu poszczególnych systemów, np.:
- Sote
- Drupal
- Joomla
- Wix
- Shoplo
Jeśli pominęłam któryś z ważniejszych CRMów lub sklepów, a w szczególności ten na którym pracujesz i z którym masz problem – nie wahaj się napisać mi maila 🙂